img img img img

Stiri despre Raid Adventure

30 MARTIE 2024
Etapa 7
Astazi va fi ultima calatorie de la Absa Cape Epic. Punctul final al acestei aventuri va fi la Lourensford Wine Estate , unde participantii obositi vor fi asteptati cu un bun-venit. Vor fi cateva obstacole, precum crestele Nuweberg de-a lungul rutelor forestiere. O data ajunsi pe inamtimile muntilor Hottentots, cursantii pot profita de privlistea de pe False Bay.

BARBATI : SCOTT Factory Racing - Matthys Beukes si GertHeynsuth
FEMEI : RECM 2 - Ariane Kleinhaus si AnnikaLangvad
MIX : Sportograf.com BQ Cycling - Tom Janas et Bettina Uhlig
GRANDS MASTER :Meerendal Songo Specialized - Barti Bucher et Doug Brown

ABANDON : 125       CEI CARE AU TERMINAT INDIVIDUAL : 71

30 MARTIE 2014
Contacte cu Picarzii : « Pana la final » .
Pentru Nicolas si Benjamin, aceasta ultima etapa este cea mai importanta. Inaintea de toate, pentru ca ei si-au promis sa o termine, dar si pentru ca aceasta editie 2014 le-a oferit destul surprize neplacute. Nicolas, care are probleme de stomac isi va aduna toate fortele pentru a ajunge la final. « Sambata seara, m-am culacat la ora 19 :00… La cina am mancat doar orez si iaurt ».  S-a trezit cu o ora mai tarziu, ca de obicei, mai sunt 6 ore. La trezire ; ploaia a fost prima surpriza a etapei. In ceea ce priveste specialitatea zilei, o panta de urcat de 20 km.
Capitanii au aratat de la inceputul debutul pe care l-au avut la Absa Cape 2014, mai mult pentru a-i  demotiva pe cei 2.  « In orice caz, trebuie sa termine, am petrecut o noapte buna, ramane sa imi aflu starea fizica. Etapa a avut 68 km dintre care 1 600 m de denivelari. Mai e mult pana la final, nu vad ceva in fata printre apa de pa ochelari . « Betele/denivelarile » sunt absente. Fara putere. Inima are 135 de batai ! Si pe Benji il dor picioarele . Primul centru de apa ne-a facut bine. Am luat o banana si mi-am umplut bidonul cu apa. Nu am luat nici batoane energizante, nici zahar, nici inghetata deoarece nu vroiam sa reinceapa durerea de stomac. » Va trebui sa gestioneze bine cursa deoarece aceasta parte din cursa este plina de lovituri.

« M-am agatat, mi-am sucit picioarele si am ramas concentrat la cursa. Benji deschide cursa si scapa de celelalte echipe.  « Dupa al doilea punct de apa si o banana pentru a reface stocul de energie ; Nicolas s-a reintalnit cu Stephane, un alt concurent, care si-a taiat cauciucul in timpul coborarii. Impreuna trec prin calvarul portarii de 1 km.  Am parasit portul doar cu o piesa captusita ; in acest moment inteleg un cursant care urla de durere, Stephane a avut doar soare si lovit un copac. Ma intorc si il gasesc stand pe pamant… Se ridica si pare doar putin ciufului ». Toti pot ajunge in orice moment. « Inca 15 km ! Se agata de copaci, Benji explodeaza, se revolta… 6 km apoi inca 3 ! Am terminat in tromba/galagios ! Am trecut linia ! Suntem liberi ! » In final, am parcurs 718 km cu 14 850 denivelari in 41 h si 49 m. Mult curaj, determinare, daruire si solidaritate au pemis celor doi, Nicolas Ferré si Benjamin Bachelet sa soseasca pe locul 85 la categoria lor si pa locul 132 in general. Felicitati pentru acest rezultat bun dar inainte de toate, felicitari pentru exemplul dat si angajamentul nemaipomenit.

Clasamentul KONICA MINOLTA
Benjamin Bachelet si Nicolas Ferré au terminat pe locul 122 din 253 la categoria Barbati. In clasament, cu toate categoriile adunate , ea a terminat pe locul 198 din 522 echipe.

29 MARTIE 2014
Stagiul 6
Penultima etapa a cursei.  Pentru ca sunt 1 800 m de urcat, cursantii se ingramadesc toti sa coboare si sa ocoleasca obstacolele care le apar in cale. O ruta care traverseaza podgoriile care traverseaza Valea Elgin.

BARBATI : SCOTT-Odlo MTB Racing - Nino Schurter si PHILIP BUYS
FEMEI : RECM 2 - Ariane Kleinhaus et Annika Langvad
MIXT : Synergy - Yannick Lincoln si  Aurélie Halbwachs
MASTER : BETCH.ni Superior Meerendal - Bart Brentjens/Abraao Azevedo
GRANDS MASTER : Cycle Lab Toyota - Andrew Mclean et Heinz Zoerweg

ABANDON : 115      CEI CARE AU TERMINAT INDIVIDUAL : 67

29 MARTIE 2014
Intalnire cu Picarzii : Fiecare zi este o alta zi

« Noaptea trecuta a fost foarte frig, am avut febra ! M-a durut burta !  Nimic de mancat in afara de un iaurt ! Tonul a fost dat ! 4 drumuri la baie inainte de a pleca !!! Calatoria s-a anuntat a fi grea . Am luat startul, am blocat ca de obicei si imi dau seama ca picioarele nu mai raspund. M-am agatat in primii 30 km ! Inainte de primul punct de apa, am facut insolatie pe un singur traseu/drum/cursa…

Eu sunt in rosu. Trebuie sa deschid capota pentru a raci motorul. De 15 terminale sunt in modul zombie ! Incapabil sa agat mai putine roti ! Am plecat ! Benji ma protejeaza cum poate. Calatoria va fi lunga. Am fost prins de o echipa feminina din Africa de Sud ! 2 blonde, Yolandi si Elena. Coboara lin ! O sa urmez ruta lor inca 20 km ! Motorul s-a racit si coborarea pe un singur drum a inceput, fetele nu prea coboara repede, le depasim si incepem sa prindem din urma echipele care ne-au depasit. La km 50, al doilea punct de apa ! Ma hidratez si atat !

Am multe umflaturi ! Dar ne-am intors de fiecare data cand un grup coboara fiecare drum lung. Km 60, ultimul punct de apa. Mananc un baton cu proteine si mananc o inghetata ! Ultimii 18 km vor fi un chin !
Mai mult suc, mai multe « bete ».. Mai mult nimic ! Am praf pe dinti ; ma insult … Benji ma impinge peste ultima denivelare dar sunt mai putin lucid ! Cand a traversat un pod suspendat, capatul de bara se prinde in filetul de protectie lateral ! Sunt aruncat pe jos, pierd bara dar ma ridic. Au mai ramas 8 km, sunt interminabili. Am terminat pe locul 129 ! Si locul 86 la categoria noastra. Zu fost putine performante astazi. Organismele sunt obosite ! La sosire ; direct la spital, totul este bine ! Stomacului meu ni i-a fost bine, cu toate batoanele de energie. Sunt la regim de cartofi dulci si apa ! Benji nu a avut picioare astazi, am limitat daunele, sper ca maine suntem mai bine pentru ultima etapa.

Clasamentul KONICA MINOLTA

Benjamin Bachelet si Nicolas Ferré au terminat pe locul 93 din 225 echipe la categoria Barbati. In clasament, toate categoriile sunt adunate ea a terminat pe locul 41 din 525 echipe.

28 MARTIE 2014
Etapa 5
Reprezinta etapa-cheie din Absa Cape Epic - fara indoiala din cauza dificultatii cursului care trebuie escaladat (11 km pentru 2 900 m de urca). Intensitatea acestui curs se va axa pe rezistenta participantilor , in timp ce oboseala se va face simtitia din etapele preceddente.

BARBATI : TorpadoFactory - Roel Paulissen si PiccardoChiarini
FEMEI : RECM 2 - Ariane Kleinhaus si AnnikaLangvad
MIXT : Sportograf.com BQ Cycling - Tom Janas si Bettina Uhlig
GRAND MASTER : Cycle Lab Toyota - Andrew Mclean si  Heinz Zoerweg

ABANDON : 71     CEI CARE AU TERMINAT INDIVIDUAL : 49
ACCESATI VIDEO

28 MARTIE 2014
Contact cu Picarzii : Show-ul trebuie sa continue
« Spre deosebire de alte etape, cum am fost 151 in clasament, am plecat din zona C !  Sunt 3 minute dupa A si B ! Dezavantajul este ca noi suntem cei care am condus inainte, in special Benji !

Am nimerit o ceata de 80 concurenti ! I-am spus lui Benji sa incetineasca, avea o echipa din Zambia si Australia care au fost foarte buni pentru nooi ! Prima dificultate, 4 echipe cu ATV.

Am condus puternic, am prins echipele plecate in zona B. Coboram pantele si denivelarile, am pierdu 3 echipe care ne-au insotit pe creasta, la coborare. Punctul de apa se afla dupa 50 terminale, soarele bate puternic. Trebuie sa bem pentru a ramane hidratati. Ne-am rasturnat in timpul coborarii pentru a urca o panta de 6 km. In 22x28 ! 6, 5 km. Este altfel pe varf, o superba coborare cu o hyper tehnica pentru a cobori o denivelare imensa cu varfuri de nisip. Plantele mi-au ranit picioarele.

Benji merge foarte repede. Am ajuns multe echipe la coborare. Mergem foarte repede. Sunt viraje foarte stranse iar aderanta este destul de limitata.  Am luat-o pe ruta a 2 spanioli care ne-au ajuns la al 3-lea punct de apa. Au fost umplute bidoanele, am luat proteine si banaane pentru a unge motorul. Am plonjat in coborare. Si apoi m-a izbit in spate. Un pin, gaura e de 5 mm. Am gasit unul, apoi pe al 2-lea… Gaura este foarte mare. Trebuie sa existe o camera de aer, si mai ales, de verificat sa nu existe spini in pneu ! Am pierdut 10 minute bune, mai ramane o denivelare si o lunga coborare. Am ajuns la 115 km de bloc, in plus cu 6 ore. Am terminat pe locul 86 la categoria noastra si locul 131 in general. Maine plecam in zona B. Vom face masaj, oboseala se resimte din plin. « Terenul » de iarna incepe sa plateasca. Esecuril vor unge  concurentii. Haide, un pic mecanic… cauciucul din spate este schimbat. »

Clasamentul Konica Minolta
Benjamin Bachelet si Nicolas Ferré au terminat pe locul 78 din 244 echipe, la categoria Barbati. Din toate categoriile la un loc, au obtinut locul 114 din 500 echipe.

27 MARTIE 2014
Etapa 4
Dupa etapa ce mai lunga de la Absa Cape Epic, aceasta este cea mai mica : Etapa 4 va fi de un cursa de viteza (88 km cu 1 800 m denivelari). In plus, este vorba de de un drum in principal in panta si in linie dreapta. Totusi, participantii trebuie sa aiba grija la aceste conditii usoare : anul trecut, multi participanti au abandonat etapa si au mers pe jos pe aceasta panta infernala…

BARBATI : SCOTT Odlo MTB Racing - Nino Schurter si Philip Buys
​FEMEI : RECM 2 - Ariane Kleinhaus si AnnikaLangvad
MIXT :Synergy - Yannick Lincoln si Aurelie Halbwachs

ABANDONA: 46                   CEI CARE AU TERMINAT INDIVIDUAL : 28
VEDETI IMAGINILE
VEDETI VIDEO

27 MARTIE 2014
Contacte cu Picarzii : Ii paste catastrofa
« Astazi a fost o alta zi ».  Pe pagina sa de Facebook, Nicolas Ferré povesteste patania nefericita, care risca sa le puna in pericol aventura. Dupa aceasta zi, etapa a fost linistita ,fara pobleme : 88 km, 1 600 m de denivelari si linii drepte !

Startul curse a fost o bucurie : 30 km de campii/prerii intinse cu echipele. Dar dupa primul punct de apa, cosmarul incepe :

Nicolas se grabeste sa coboare singur. Manivela atinge tipul potrivit. Pedala se indoaie si latul sare. Trebuie sa continue fara sa pedaleze sau va risca sa loveasca alti cursanti. Dupa ultima parte, situatia este grava : Cadrul s-a rupt/crapat sub pedale. Nu avem ce face ! » scria Nicolas in comentariu.

Participantii o stiu: reintoarcerea la punctul de apa inseamna abandonarea cursei. Dar deteminarea de a teermina cei 56 km de cusa este foarte puternica : « Trebuie sa trminam ! Mi-am facut toate coborarile cu bicicleta, denivelarile si betele pe toate portiunile. Benjamin  m-a impins in timp ce incercam sa pedalez ». Ajunsi la al 2-lea punct de apa, un stand Sram servea la unele reparatii ale bicicletelor, suficient pentru a termina cursa. Am schimbat bicicleta, mersul pe jos sub acest sore este insuportabil. Dar o vom face. Si s-a intamplat ! Ne-am clasat pe locul 152 in general iar tenacitatea a recompensat azi. O super experienta care a intarit determinarea participantilor. Maine, cu echipamente noi, echipa va atca etapa 5, pregatiti sa nu renunte niciodata.

Clasamentul KONICA MINOLTA
Benjamin Bachelet si Nicolas Ferré au terminat pe locul 190 din 269 echipe la categoria Barbati. Din toate categoriile, au obtinut locul 373 din 559 echipe.

26 MARTIE 2014
Etapa 3
A 3-a etapa este cea mai lunga cursa de la Absa Cape Epic (134 km de 1 800 m denivelari). Cursa va fi o tranzitie de la vegetatia din Robertson la terenurile agricole din Greyton. Acest traseu nu va fi linistit deoarece fauna si flora africana pot rani participantii.

BARBATI : MeerendalSongoMeer. - Christoph Sauser si FrantisekRabon
​FEMEI RECM 2 - Ariane Kleinhaus si  Annika Langvad
MIXT : RECM Mixed - CheriseStander/Theo Blignaut
AU ABANDONAT : 33      AU TERMINAT SINGURI : 15

26 MARTIE 2014
Contact cu Picarzii : locul 105 in clasamentul general ! Dupa un bun prolog, etapa 1 de 110 km a fost foarte complicata ! « 2 600 m de denivelari si bete m-au ranit » spune Nicolas.

Pentru cel de al 2-lea drum de 103 km si 1 600 m de denivelari suspendate, cu « noroi lichid », Benjamin nu a fost prea bine iar Nicolas a fost foarte in forma !
Ei se elibereaza si reusesc sa termine cursa pe locul 86 la Barbati si locul 105 in general !
Astazi, etapa 3 ! 135 km si 2 500 denivelari ! « Exista multe pauze ! Obiectivul : A termina ! » Speram sa ii vedem printre primii 100.

Clasamentul KONICA MINOLTA
Benjamin Bachelet si Nicolas Ferré au terminat pe locul 62 din 279 echipe la categoria Barbati . In clasamentul general, au avut loc 86 din 582 echipe.

25MARTIE 2014
Etapa 2
Dupa debutul brutal dine tapa 1, etapa 2 va fi blanda. Cu 101 km accidentati de parcurs la Robertson,  urcarile vor incepe de abia la 1 550 m. Ruta este plina de intalniri cu locuitorii care sunt foarte ospitalieri.

BARBATI :  Topeak / Ergon Racing - Robert Mennen / Kristian Hynek
​FEMEI :  RECM 2 - Ariane Kleinhaus si AnnikaLangvad
MIXT :Synergy - Yannick Lincoln si Aurelie Halbwachs

AU ABANDONAT : 33         AU TERMINAT SINGURI : 15
Clasamentul KONICA MINOLTA
Bejamin Bachelet si Nicolas Ferré au terminat pe locul 60 din 285 echipe la categoria Barbati. In clasamentul general, au terminat pe locul 86 din 595 echipe.

24 MARTIE 2014
Etapa 1
Astazi incepe prima etapa. O etapa scurta, de 108 km care incepe la Robertson care promite o cursa frumoasa cu privelisti spectaculoase, dupa ascensiune de 2 450m. In mod fericit, climatul este bu : in ciuda ploilor anuntate, temperatura nu depaseste 22 grade .

BARBATI : Centurion-Vaude - Markus Kaufmann / Jochen Kaess
FEMEI : Meerendal - Ether Suss si Sally Bigham
MIXT : Synergy - Yannick Lincoln si Aurelie Halbwachs
MASTER : Definitive Bikes - Shan Wilson si Adrian Enthoven
GRAND MASTER : Cycle Lab Toyota - Andrew Mclean si Heinz Zoerweg
AU ABANDONAT : 19                    AU TERMINAT SINGURI : 03

Clasamentul KONICA MINOLTA
Benjamin Bachelet si Nicolas Feré au terminat pe locul 86 din 291 echipe la catagoria Barbati. In clasamentulgeneral, au obtinut locul 132 din 608 echipe.

23 MARTIE 2014
Prolog
Absa Cape Epic incele cu un prolog de 23 km, traditionala cursa contra cronometru. Se desfasoara de la Durbanville-Merendal Wine Estate pe 700 m de urcat.  In acest an, 620 echipe incearca aventura in timp ce unii reincearca explorarea.

BARBATI: Multivan Merida Biking - Jose Hermida si Rudi van Houts
​FEMEI: RECM 2 - Ariane Kleinhaus si Annika Langvad
MIXT : ETIS - Peter Vesel si AnniHellstern

AU ABANDONAT : 04                            AU TERMINAT SINGURI : Niciunul
Clasamentul KONICA MINOLTA
Benjamin Bachelet si Nicolas Ferré au terminat pe locul 90 din 295 echipe la categoria Barbati. In clasamentul general, cu obtinut locul 124 din 617 echipe.

26 IANURIE 2014
O noua aventura
Dupa ce a trecut prin momente foarte grele in Africa, provocarea este relansata.

Prin intermediul retelelor sociale, Evans Stievenart si Nicolas Ferré ne-au impartasit pregatirile acestei provocari minunate care i-a adus in top 100. In acest an, o noua echipa se pregateste sa infrunte noua editie 2014 : Nicolas Ferré si Benjamin Bachelet.
Aceasta noua echipa a deci sa imparta entuziasmul lor inainte cu cateva luni de inceperea cursei.
SA II INCURAJAM

08 IANURIE 2014
Capul pentru 2014
08 Ianuarie a fost dezvaluita cea de 11-a editie din Absa Cape Epic. Pentru aceasta noua aventura, care va incepe la 23 martie 2014, este trasata o noua ruta : astfel ca cei 1 200 amatori de biciclete vor parcurge 718 km de peisaje dificile si antrenante. Acest curs VTT se va derula pe intinsele distante ostile, in 8 zile, traversand locuri inedite ca Robertson, Greyton si Oak Valley Wine Estate, pentru a ajunge in final la Wine Estate Lourensford, confor, traditiei din 2007.